Parczew: Oszustwo „na znajomego”
Policja
Pon. 23.12.2024 07:37:14

23
gru 2024
gru 2024
21-latek stracił 2 000 zł chcąc pomóc znajomej w opłaceniu zamówienia. Mieszkaniec Parczewa wygenerował dwa kody Blik, jednak okazało się, że zamiast znajomej, pieniądze przekazał oszustowi. Oszust wykorzystał jej dane, włamując się na konto społecznościowe i za pomocą komunikatora rozsyłał wiadomości z prośbą o pomoc.
Do parczewskiej komendy zgłosił się 21-letni mieszkaniec Parczewa. Poinformował, że przelał oszustom dwa tysiące złotych, myśląc, że opłaca zamówienie swojej znajomej.Z informacji zgłaszającego wynika, że za pomocą komunikatora społecznościowego Messenger skontaktowała się z nim znajoma. Kobieta poprosiła o pomoc w opłaceniu zamówienia. Tłumaczyła, że jest to forma płatności, której ona nie posiada, a w taki sposób jedynie może dokonać pełnej realizacji zakupu. Oczywiście padły również słowa dotyczące natychmiastowego zwrotu w formie przelewu bankowego. Mężczyzna nic nie podejrzewając wygenerował dwa oddzielne kody, każdy po tysiąc złotych, które następnie potwierdził w aplikacji.
O tym, że został oszukany, mężczyzna dowiedział się niedługo po tym, jak otrzymał kolejną wiadomość. Tym razem była to wiadomość od samej znajomej, że ktoś włamał się na jej konto społecznościowe, z ostrzeżeniem i prośbą o nieodpowiadanie na wiadomości scammerów. Wtedy mężczyzna natychmiast skontaktował się z bankiem, a sprawę zgłosił parczewskim mundurowym.
Policja przypomina o zasadach bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni. Ich podstawą jest weryfikacja usłyszanych lub odczytanych treści. Gdy mamy jakiekolwiek wątpliwości, co do naszego rozmówcy, poinformujmy o zaistniałym fakcie bliskich lub zadzwońmy do najbliższej jednostki policji. Tam dyżurny przekaże niezbędne informacje, jak należy sprawdzić czy prośba o pomoc finansowa nie jest oszustwem oraz udzieli instruktażu, co zrobić w danej sytuacji.
Inf. sierżant sztabowy Ewelina Semeniuk, KPP Parczew
0 komentarze